Nasi Lemak

Ni story pasal malam senin baru2 nih...aku rs cam rajin skit nak masak.sbbnye kili opismate aku de bagi aku udang yg dia bw blk dr kapit..so haruslah aku masak kan..kalo x, sure2la udang tu jadi batu dlm peti ais..bkn sbb kene sumpah ngan mak tanggang..tp sbb aku malas masak..meh aku tunjuk sambal udang y aku wat


Abaikan kuali aku y itam tu..sbb tu kuali zaman study dl

Telur goreng

Of course la nasi lemak..


Perh..sedap siot..tp masa da siap aku xmakan lg sbb tgh tggu incik suami blk keje..kan isteri mithali..padahal da cm org Parkinson aku rs tahan lapa..hahahaha…Bla ingat blk masa study dl..aku ddk umah sewa..ms tu aku plg otai kt umah tu..so bab masak aku y akan slalu masak..y paling suka request adalah bff aku mcsue..tp ms tu aku rs cam chef je kt umah..kalo weken nak masak mest aku akn masak.n y paling bes mcsue akan jd asst chef..sume dia y sedia bahan2..aku masuk dapur bla sume ingredients da siap.hehehe..ms tu bes gler...bln pose plg bes aku masak tomyam+telur bungkus+kangkung belacan..perh..mmg gler superb ms tu...tp bla da kawen...mmgla aku masak..xde la pemalas sgt pon..kdg2 aku mls jgkla..hehehe..jrg2 da masak..mayb sbb aku keje n jrg mkn mlm..lagpon bla time incik suami kene keje smpai mlm..tggl aku sorg2, nak masak pon mls..kdg2 tu aku xmakan langsung bla sorg2 nih..de 1 ari aku rs cam nak masak kari sbb incik suami sgt2la suka kari..so aku dgn bangga masak kari..mmg aku jrg2 masak kari..slalu tgk mak aku je y masak..aku juz tlg2 kaco n mkn je..hehehe..pe lag dgn skill chef ms study dl n ingat2 lupa cara mak aku masak..aku pon dgn bangga wat kari..bla da siap aku hidang nak makan aku ty incik suami.

aku:ok x kari tu bang?masin x?(haruslakan pggl abg..xkan aku nak pggl nama plak)

incik suami:ok je..

aku:yeke..kalo xmasin bgtaula(dlm ati aku da rs something nih)

Incik suami:ok bole makan je

ok fine.aku pon cedok kuah kari letak dlm pggn nasi aku..pe lag suap la...1st pe aku rs...tawar siot kari aku..rs rempah je...hahahahaha...aku trus marah2la..

aku:pasaipa xhabaq kari tawaq?kan syg ty..

incik suami:malas nak ckp...biaq rs sendiri..(aku tau kalo komen nnt kompom aku majok da xmo masak kan) harusla incik suami tdk menyatakan pendapat tentang masakan aku tu..hehehe...sbb utama mungkin jg ati aku y gigih memasak...n da slalu tekena bla aku ty dia jwb dgn jujur aku akn marah2 blk…adakah aku tdk dpt menerima kritikan…hahahahaha…nasib ko la incik Sofi dpt bini cam gini….

1 comment:

ffeeda said...

hihi... biasa ler tuh.. mmg hot ler klu kata xsedap kan..tp kembang giler klu kena puji..kan... lapaq nih.. !