Rentung Macam KEtul Arang...

Scary day!!!!!!...pepagi lagik aku dah menspoilkan diri aku sendiri..n yang paling xleh blah aku rasa...hampir-hampir bunuh diri sendiri.....what the fish tol la....camno dah bepuluh tahun bawak kete..tetbe pagi yang indah ini aku leh telupa turun kan handbreak?????jawab-jawab!!!!...scary giler aku rasa...sebabnye adalah kereta sudah berbau hangit......seyesly aku memang xprasan....patutla masa memecut rasa berat semacam...cam gear xtukar....ok untuk pemberitahuan bukan siOrange yer yang aku bawa..tapi MR.PET....lagik la scary okay....kang jadik pe-pe nak bersoal jwb ngan incik suami...mau pasni xbagi aku bawak dah MR.PET tu...

Masa kejadian:7.45am
Kawasan:Dari blok A umah cik biku ke traffic light depan Wisma Putera...
pelakon Utama:aku a.k.a cikcoklat
pembantu:cik Biku....(hehehe pelakon tambahan sudaaaa)

aku:nape kete ni cam berat je...cam gear xlepas...
biku:a'aah mcm mengaum la....
aku:tu la..(asal time aku bawak je de problem...-ni ckp dlm ati okay!!!!)
tapi masa ni aku tetap pecut beria-ria nih..sebab xnak bagi kete iswara tu potong aku...(hamik ko skali kete ko sendirik hangit!!!!!)..masa kat traffic light aku tengok de segijik kete bekepul-kepul asap kuar...then dang!!!!!kete aku bau hangit....seyesly da cuak...
(source pakcik google..camnila muka aku tadik..tp lebih cun la pada nih)
aku:Ya Allah...akak (akak okay sebab biku muda pada aku)...lupa turun handbreak.....ayoooooo suda hangit ini kereta...
biku:urmmm....kalo bgtau cik boss dia marah x?
aku:xmarah la mesti dia suka..cakap xpe-xpe rosak kite beli baru....(ok ni aku tipu....de ke nak jawab camtu...silap-silap mau xbagik trus aku pegang kete dia...
Tapi syukur Alhamdulillah..xde jadik pe-pe..sebabnye aku n biku tetap truskan perjalanan ke opis cam bese n selamat sampai....pada MR.PET...i mintak sorry okay....i betul-betul telupa la laling....cik Orange duduk diam-diam kat umah..awak sedang sakit....

P/S:pasni kene letak checklist kt depan cermin...cek dulu before tau jalan je....n

5 comments:

isabelle said...

haa..ktorg pun pernah experience ala2 mcm ni gak.
dah la time tu berkejar nak amik anak, sebab lmbt skit je..sitter tarik muka.
tapi masih x amik iktibar...x belajar gak nak check apa yg patut.hehe

cikcoklat a.k.a Haiza said...

hehehe...tu ler pasal camne leh telupa ntah la

smiley said...

wahhh..memang bahaya tuh...kena check jugak keter tuh takut ade kerosakan pd gear nnt

regards,
Sofia Smiley

cikcoklat a.k.a Haiza said...

rosak eh?????erk.......haruskah bgtau pd incik suami?????

ffeeda said...

hehe..bukan haiza jer..fida pun biasa gak..bau hangit semcm..ingatkan jln yg bau..rupenye keta aku sendiri..huhu..