Minum Air Gula (MGTT)

Last week aku ada appointment MGTT a.k.a air gula..pepagi lagi aku dah siap pegi spital..ye la kalo lambat kompom parking memang xdapatla...paham-paham je la kt cni memang problem parking...so dalam kol 7 lebih aku sampai...Kol 8 malam aku dah start puasa..tapi b4 puasa balik keje aku dah balun makan siap-siap..hehehe...so xde la kebulur malam kang kan...dah kata nak minum air gula kn amik darah..so berpuasa la kita...tapi still leh minum air kosong la..kang pengsang plak aku...
Sampai hospital aku pegi kaunter tanya nurse kene reg. x..dia cakap xyah reg trus letak kad je sebab minum air gula xyah amik no..so bila aku letak kad..masa panggil nama boleh plak nurse suh aku pegi reg balik..hoi...geram weh...tad memula cakap xyah..dah la tengah lapo giler..so ke kaunter ler pegi register...dah register pegi balik kaunter O&G..so trus ke bilik prosedure nak amik darah before minum air gula...masa ni aku dah weng-weng kepala sebab lapo..masa tunggu turn nak amik darah...aku tengok sorang-sorang kuar bawak macam tepung kaler oren..memula macam apa plak nih..so bila turn aku amik darah..dahla pening amik darah plak...so nurse bagi sachet macam tepung tu..rupenye glukos..hahahaha...sedap weh air gula sebab perasa oren..hahaha.....kan slalu dengar orang cakap nak temuntah la minum air gula..tapi aku suka je..sebab ada perasa kan...hehehe...
Dah minum kene tunggu 2 jam plak nak amik darah...kene tunggu lagi..dah la kepala pening..mesej incik suami cakap pening..dia nak balik amik aku,...tapi sian plak kang incik suami kene patah 2,3 kali kan..so cakap xpe la aku rilek2 dulu la...masa tunggu aku tdo kejap...dah cukup 2jam amik darah n balik...
Ari selasa baru-baru ni checkup..so far sume Alhamdulillah...cume aku je la bengkak kaki n tangan..baby Alhamdulillah sume ok...n result mgtt -ve aku xde kencing manis..Alhamdulillah lega rasa..ye la aku de history diabetes arwah ayah aku...so aku pon kene beware la kan...harap-harap sumenye selamatla sehingga bersalin annti..doakan kandungan aku dan juga diri aku selamat yer...

1 comment:

::EIDA:: said...

Semoga semuanya selamat =)