Bersangka Baik Terhadap NIKMAT,MUSIBAH

Tadi masa aku dok belek-belek paper BH online..aku pon bukak la ruangan agama...ha jangan tak caya ehh..aku pon baca jugak ruangan nih...tapi kadang-kadang la..hehehe...tapi selalu dok buka blog gossip la kan..tapi yang aku nak share adalah pasai 1 artikel tajuk Bersangka baik terhadap nikmat, musibah.

Ye aku rasa sangat terkesan kat aku yang tak berapa nak warak nih...ye la sebagai manusia...kadang-kadang eh bukan kadang-kadang tapi selalunya kita akan mengeluhkan..pasai pa tak leh dapat yang kita nak...and awatla orang len senang-senang ja leh dapat..Tapi kita ni lupa (specially aku la kan) dok lupa memanjang padahal hang dah tau dah..hehehee...bila baca artikel nih trus insap..tak tau lama mana nak insap nih...satg katup ja blog trus jadi syaitonirojim balik..hahahaaa...


Nah untuk renungan:

Firman Allah SWT: “Boleh jadi kamu membenci sesuatu, pada hal ia amat baik bagimu dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, pada hal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” (Surah al-Baqarah, ayat 216)

Jika kita berdoa kepada Allah SWT, maka hendaklah bersangka baik jika hajat tidak dimakbulkan. Mungkin Allah SWT mahu beri yang lebih baik”

No comments: