Tak nak menyusu Botol

Salam semua...

Hari ni opis aku lengang ajer..bos takde keje luar..so paham-paham aje la kalo kucing takde..sitikus pon mula la merayap kan..hehehe...sebenarnye aku nak tanya korang..camne nak bagi anak nak isap botol...sebabnye aku de masalah sungguh-sungguhla..anak aku kalo aku dekat umah memang totally refuse isap botol...dan bukan saja kalo aku ada,tapi kalo kene tinggal kat umah pon memang dia tak nak isap botol..kadang-kadang stress jugak ye la nak wat keje pon tak boleh..asyik nak bekepit aje..

Now bukan je tak nak nyusu guna botol,minum air masak pon tak nak guna botol, aku beli la sippy cup tommie tippy tu..memula okay nak guna..lama-lama tak jalan jugak..solution hamik aku bagi minum guna cawan trus..yang tu dia nak..tapi susu tatap tolak...bila aku tanya pengasuh dia dulu...nak pulak isap botol, kat nursery pon okay jer..tapi tu la Ilhami tak kuat sangat menyusu..kalo aku bagi 3 botol susu kat nursery, kadang-kadang minum 2 botol,adakala 1 botol jer..ermmm....risau sungguh aku..tapi balik umah memang aku tak boleh kemana-mana...sebab ilhami akan berkepit je nyusu...

So pada kawan-kawan yang de experience camni,leh tak bagi solution kat aku nih...Tolong ler

2 comments:

CikSweety85 said...

SALAM, USHA LINK NI http://vanillapink3113.blogspot.com/2012/09/review-botol-ajaib-qaleef-pigeon.html.
MMG OK.. TP SKRG SYAZA XMEMILIH PUTING & SNG MINUM SUSU DLM BOTOL.

cikcoklat a.k.a Haiza said...

ohh..dah baca...ilham ni bukan masalah puting..sbb dah tukar ke puting NUK wide neck pon xajaln jugak...puting tommie tippy pon dah xnak..dulu ok je menyusu kt umah..now kat umah je problem