SUSAH SANGAT KE NAK PAHAM HATI ORANG LAIN

Sangat-sangat STRESS...banyak hati yang nak kena jaga..nak ditelan mati emak..nak diluah mati bapak..kadang-kadang manusia nih susah nak paham...balik-balik kita jugak nak kena jaga hati mereka-mereka sume..last skali hati sendiri yang bederai...susah sangat ke nak paham hati aku nih....banyak sangat benda yang nak kena berkorban...aku rasa dah banyak aku korban..bukan kadang-kadang dah selalu sangat..bila bercakap banyak yang menyakitkan..dan yang manusia-manusia berkenaan pon kalo bercakap biarla berlandaskan akal fikiran..jangan ikut nafsu SETAN boleh tak...dok jadi batu api buat apa...aku dah lama bersabar...sume benda nak kena ikut...sampai aku takdak pilihan sendiri...yang sorang macamtu...yang sorang macamni..tengah-tengah aku yang tersepit...sakit hati ALLAH saja yang tahu..berterus terang payah..tak berterus terang lagi la susah...sungguh tak memahami...

p/s:terapi stress nak dengar zikir hafiz hamidon jap...hati dah berkecai barai...nak kutip balik bukan senang...

3 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

sabar lah sis..

ctmah said...

haiyoo!akak!
sabar banyak2..ingat ilham aje kak.
yang menyemak tu buang tepi masuk longkang je kak

cikcoklat a.k.a Haiza said...

Mrs.Yana : telah bersabar yang kaadang2 amat menyakitkan...

ctmah:sbb ngat ilhami la bertahan..hehehe...susah nak paham ati manusia nih